Aquest migdia al port de Palamós, s’ha presentat la Campanya de Dinamització del Turisme de Proximitat a la Costa Brava impulsada per Moventis Sarfa amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i vint municipis de la Costa Brava: Cadaqués, Calonge, Castell-Platja d’Aro, Castelló d’Empúries-Empuriabrava, el Port de la Selva, Figueres, Girona, la Bisbal d’Empordà, l’Escala, Llançà, Lloret de Mar, Palafrugell, Palamós, Pals, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d’Aro, Torroella de Montgrí-l’Estartit i Tossa de Mar.
A l’acte hi han participat Miquel Martí i Escursell, president de Moventia; Miquel Noguer, president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona; Lluís Puig, alcalde de Palamós, i Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
En la presentació Miquel Noguer ha manifestat «aquesta campanya és fruit de la suma de complicitats i sinergies entre el sector privat i el públic. Fomenta la mobilitat en un mitjà de transport públic i exemplifica les aliances que es generen per atraure visitants i promoure el turisme a la Costa Brava». Noguer ha afegit que des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona s’esmercen «més esforços que mai» en la promoció turística en els mercats de proximitat. I afegeix «ara tenim l’oportunitat de recentrar-nos en el públic de casa nostra i de mostrar-li els atractius i valors naturals, paisatgístics, culturals i turístics».
El conseller Damià Calvet ha explicat que amb la pandèmia aquest any algunes de les destinacions han quedat compromeses i que «amb la campanya que avui es posa en marxa fem una crida al turisme local de manera segura i il·lusionant. Tots estem a punt per rebre aquests turistes. Els ajuntaments com a destinataris, la Generalitat com a garants de la mobilitat i els ports també, de cara al turisme nàutic i esportiu. Tot plegat ajuda a reactivar Catalunya».
Miquel Martí «des de Moventis Sarfa, empresa centenària arrelada al territori, impulsem i valorem molt positivament aquesta entesa, que demostra un cop més els resultats d’excel·lència fruit de la col·laboració publicoprivada. En una situació com l’actual, tots remem en una mateixa direcció per oferir un servei amb els màxims estàndards de qualitat per als viatgers, tal com demostra el segell APPLUS+ de Protocols d’Higiene i Control i el segell ICTE Tourism. Amb els esforços de tots, aconseguirem també aquesta temporada fer créixer el nombre de visitants a la Costa Brava, que és sinònim de turisme de proximitat i qualitat a casa nostra».
Lluís Puig ha apuntat «felicitem-nos perquè en aquests moments difícils on la temporada turística està supeditada a una situació sanitària incerta, sumem esforços per treballar plegats en la dinamització del nostre litoral, apostant per una campanya turística que vol en posar el paisatge, però també el reconeixement a la feina ben feta d’un sector, el que representen les nostres empreses turístiques, que fan un treball constant per l’excel·lència, garantint la Costa Brava com a destinació segura, amb la màxima qualitat del servei i amb tots els requeriments sanitaris que s’han establert».
A més, han assistit alcaldes i regidors de la vintena d’ajuntaments que prenen part en la campanya, diputats de la Diputació de Girona, alts càrrecs de la Generalitat de Catalunya i altres representants del món local i empresarial de les comarques gironines.
Una doble acció de difusió i comunicació
La campanya té com a objectiu fomentar la mobilitat en el transport públic el turisme de proximitat i divulgar la marca Costa Brava arreu del territori on opera la companyia de transports de passatgers des de fa prop de cent anys. Alhora, es tracta d’una iniciativa amb què crear vincle, pertinença i unió territorial amb la participació dels principals ajuntaments de la demarcació.
S’adreça específicament als habitants de l’àrea metropolitana de Barcelona, a l’entorn d’uns tres milions d’usuaris potencials. La companyia Moventis connecta les comarques gironines de la Selva, l’Alt Empordà i el Baix Empordà amb Barcelona i els aeroports de Barcelona i Girona, així com amb nombroses localitats de la demarcació de Girona. L’any 2019 va transportar prop de 2,5 milions de viatgers, que enguany podran consultar el nou web, més àgil i eficient en la informació d’horaris i en la compra de bitllets. A més, l’empresa compta amb la certificació APPLUS+ de Protocols d’Higiene i Control i el segell ICTE Tourism.
Amb el missatge «T’esperem amb il·lusió. Vine a la Costa Brava», una flota de vint autobusos de la companyia Moventis recorreran el territori català lluint una vintena d’imatges icòniques dels municipis gironins participants en la campanya.
La campanya es complementa amb una acció de comunicació radiofònica en la qual prendran protagonisme els ajuntaments participant en un espai fix al programa Via lliure, de Rac1, els caps de setmana de juliol i agost, i en què es donaran a conèixer, mitjançant entrevistes amb representants municipals, els valors i els atractius turístics, gastronòmics i paisatgístics de cadascuna de les localitats adherides a la iniciativa.
Així mateix, es duran a terme accions complementàries a les xarxes socials en què es divulgaran continguts relacionats amb la campanya.
La campanya de Dinamització del Turisme de Proximitat a la Costa Brava impulsada per Moventis Sarfa és una acció inèdita motivada per la crisi del coronavirus i que rep el suport de l’administració pública. La iniciativa exemplifica la fortalesa del sector empresarial català i la unió d’actuació en la reactivació social i econòmica del país.