L’Ajuntament de Sant Cugat va començar abans de l’estiu una prova pilot de servei de transport a demanda amb un vehicle de 7 places que connecta el barri amb l’estació de FGC de Volpelleres i el CAP del barri de Ca Matas. És gratuït i es pot sol·licitar per telèfon o a través d’una APP.
L’objectiu d’aquesta prova és el d’atendre les necessitats específiques de Can Barata –separat de la trama urbana del nucli de Sant Cugat- i fer un pas més en l’aposta per potenciar l’ús del transport públic.
Actualment aquesta zona compta amb un servei d’autobús interurbà que connecta el barri amb l’estació de FGC de Sant Quirze. Aquesta línia, que depèn de la Generalitat de Catalunya, reduirà la seva freqüència de pas a partir de setembre a causa del seu poc ús.
Aquesta situació, sumada a la voluntat de l’Ajuntament d’oferir al veïnat de Can Barata un transport públic que els connecti amb alguns dels principals serveis municipals, han donat lloc a aquesta prova pilot de transport a demanda que es s’ha fet durant la segona quinzena de juliol i del 4 al 15 de setembre.
El servei funciona de les 7h a les 21h i es pot sol·licitar sense antelació, per telèfon o a través d’una App. L’usuari només ha de concretar la parada de recollida i de destinació que vol.
La prova pilot, inclosos el servei d’atenció telefònica i la APP, va a càrrec de l‘empresa Sarbus, del grup Moventis, que és l’operador del servei de transport urbà de Sant Cugat. A més, es compta amb la col·laboració de Shotl i SEAT. El primer és una startup de Sant Cugat, la qual aporta la tecnologia que permet fer la sol·licitud de servei via app i la definició de rutes en temps real. Per la seva banda SEAT posa a disposició el vehicle.
Aquesta ha estat una prova totalment satisfactòria pels ajuntaments de Sant Cugat i el barri de Can Barata
Podem veure un reportatge sobre aquest servei al programa Catalunya Directe de 8TV http://www.8tv.cat/programa/catalunya-directe/ (min 34’46’’ fins 36’46’’)